Poetizar a paisaxe

 

POETIZAR O FEO

Introdución

Neste curso, o Departamento de Lingua Castelá e Literatura, buscaba que os alumnos fixeran unha reflexión literaria  da paisaxe, concretamente, aquela paisaxe que pode interpretarse como en situación de abandono, ou, simplemente, aqueles espazos que a priori non serían motivo de contemplación estética «ó uso».

O obxectivo foi revalorizar os espazos habitados, paseados ou contemplados da nosa contorna, a través da relación entre a fotografía do espazo e os textos poéticos, narrativos ou dialogados creados polo alumnado.

 A mostra do traballo abranguíu unha exposición física dos traballos presentados nos corredores do segundo andar do edificio e tamén nunha achega de creacións audiovisuais,  expostos neste blogue, como en cursos anteriores.

   

Organización e desenvolvemento

   O traballo «Poetizar lo feo», dirixido ao alumnado de 4º ESO, encádrase dentro do currículo da materia de Lingua Castelá e Literatura para afondar, particularmente, na tipoloxía textual (a descrición, a narración, a argumentación; a cohesión e a coherencia) e nos recursos literarios e embelecedores da linguaxe, e, nun aspecto xeral, contribúe ao desenvolvemento de moitas das competencias clave da etapa de Secundaria (1. Comunicación lingüística (CCL), 3. Competencia dixital (CD), 4. Aprender a aprender (CAA), 5. Competencias sociais e cívicas (CSC), 6. Sentido da iniciativa e espírito emprendedor (CSIEE) e 7. Conciencia e expresións culturais (CCEC)).

   A través dun esquema entregado a todo o alumnado e subido tamén á aula virtual da materia, infórmase dos aspectos fundamentais: obxectivos, estrutura, elementos obrigatorios e elementos opcionais, modos e prazos de presentación, etc.

 Obxectivos

- Coñecemento e reflexión sobre a degradación da contorna.

- Valoración do factor humano no abandono da paisaxe urbana ou rural.

- Recuperación do patrimonio etnográfico e artístico do concello  e valoración do seu estado (restos arqueolóxicos ou ruínas de diferentes construccións).

- Reflexión sobre o impacto da industrialización e as vías de comunicación sobre a paisaxe.

- Sensibilización pola perda de determinados fitos paisaxísticos emblemáticos do concello.

- Importancia da toponimia en relación á paisaxe e como os nomes poden evocar realidades xa case esquecidas debido ó descoido institucional.

- Emprego da fotografía e da palabra para poetizar e expresar a propia reflexión ou emoción derivadas da contemplación do espazo.

- Investigación dos recursos lingüísticos e literarios que se empregan para transmitir emocións, sentimentos, pensamentos propios.

- Toma de conciencia da importancia do elemento paisaxístico como creador e recreador da identidade humana.

 Estrutura

 Primeira parte: Obrigatoria.

1º. Elixir un lugar (natural, urbano, exterior, interior) deteriorado polo uso ou o abandonoe e fotografalo.

 2º. Escribir un relato ou un poema que dea unha visión complementaria da fotografía tomada.

Segunda parte: Opcional.

1º. Aportar unha segunda fotografía na que a luz ou a perspectiva poidan embelecer o espazo retratado a primeira vez.

2º. Escribir un segundo relato ou poema que complementen o significado da segunda fotografía.

 Presentación

   Ante un primeiro prazo de presentación acordado, este decidiuse ampliar polos peches perimetrais derivados da situación Covid e a existencia de alumnado con residencia fóra do concello de Pontecesures.

   O alumnado entregou unha copia impresa en papel ou cartulina do traballo feito e envían ó profesor un arquivo de son, xunto coas coordenadas do lugar retratado, no que recita un ou os dous textos escritos por el.

 Avaliación

 Tívose en conta, en primeiro lugar, a orixinalidade, a creatividade, a corrección textual e a perspectiva artística das obras, e, en segundo lugar, o esforzo do alumnado nas progresivas fases de mellora das súas propias producións.

A continuación se expón unha escolma dalgúns dos videopoemas realizados polos alumnos.

  


               








Publicacións populares deste blog

Introdución