Traballos Primaria
2016 / 17 Onde estamos. A nosa vila
2017/ 18 Parques infantís de Pontecesures.
2018/19 Reciclar é de sabios
2018/19 Cross de orientación
2018/ 19 Fontes e lavadoiros no Concello de Pontecesures.
2020/ 21 As 3 Rs
2016/2017
Onde estamos. A nosa vila 2016-17
2º A e B Primaria 2016/17Comezamos facendo un percorrido desde a escola ata correos (íamos botar cartas para os amigos de USA e o Apalpador).
Polo camiño íamos vendo e anotando os nomes das rúas nunha ficha, asi coma, os edificios ou monumentos que alí podíamos atopar.
Xa de volta na escola realizamos en plastilina o percorrido. Por equipos, cada equipo ten o nome dunha rúa da vila.
Tamén fixemos, con pezas de contrución que tiñamos na aula, unha maqueta de Pontecesures e fumos poñendo os nomes ás rúas, ás sinais de tráfico e aos edificios máis importantes.
Coas imaxes do percorrido ata correos fixemos unha pequena montaxe de fotos para facer un resumo do que aprendimos.
Aprendendo a localizar a casa de cada un na ortofoto e no mapa.
Cada alumno/a localiza no mapa de Pontecesures a súa casa e outros lugares de interese( colexio, concello ,biblioteca,…)Traballando o rueiro sobre a maqueta
Aprendendo a interpretar e facer un plano.
A partires da ortofoto do PNOA 2014, localizamos a nosa casa e fixemos un pequeno plano do camiño que percorremos ata a escola en función do rueiro de Google maps.Describindo sensacións
Cada alumno/a pensará, escribirá e debuxará o lugar que máis lle gusta da vila xustificando a súa resposta con aclaracións tipo: polo seu olor, polos sons que podo oír alí,… Despois compartirá cos compañeiros a súa elección.Aproveitamos a maqueta que fixemos de Pontecesures e os videos dos recorridos que practicamos: da casa a escola, a igrexa ao mercado…para facer unha montaxe que presentamos ao concurso do Correlingua2017 e que titulamos: En construción.” Remexendo na fala”. Nel amosamos as “cancelas que se lle poñen ao galego” nos percorridos que fixemos pola nosa vila.
Falando co Sr. Alcalde
Finalmente, pedímoslle cita ao Sr. Alcalde de Pontecesures para que nos ensinara e explicara en que consiste o seu traballo.Vainos recibir o xoves 22 de xuño. Levamos moitas preguntas para facerlle e así completar o noso traballo e coñecer ben a nosa vila.
O traballo foi desenvolvido durante dous trimestres como contido transversal das asignaturas de Ciencias Sociais e de Plástica, e foi dirixido por Rosa Nodar, Isaura Abril e Silvia Mosquera, titoras e profesora do Segundo curso de Primaria do CPI Pontecesures.
2017/ 18
O Camiño de Santiago no Concello de Pontecesures 2017-18
1º Día
Muruxa. Stellaria holosthea |
Segundo día
Dende a Praza dos Valeiros dirixímonos á “Plazuela”, outro dos lugares significativos da nosa localidade. Aquí atópase a igrexa e tamén puidemos fixarnos na decoración en forma de cuncha de vieira que ten a fonte.
2017 /2018
Infantil 3 anos
PARQUES INFANTÍS DE PONTECESURES
2018-19
Reciclar é de sabios
- INE. Estadística sobre Recogida de Residuos Urbanos (2016) . Último Boletín (28 novembro 2018)
- Base datos INE: R.S.U.
4º,5º e 6º de Primaria
Cross de orientación 4º,5º e 6º de Primaria
Os mestres de educación física do CPI de Pontecesures, traballamos conxuntamente para levar a cabo unha actividade enmarcada dentro do PLAN PROXECTA, no apartado de “Paisaxe e sustentabilidade”.
A actividade que deseñamos e levamos a cabo co alumnado estaba relacionada coa ORIENTACIÓN.
Seleccionamos unha zona próxima ao entorno do centro, nun marco natural particular que se axustaba aos obxectivos que pretendíamos acadar na actividade. Unha paisaxe única e fermosa na que conflúen os ríos Ulla e Sar.
A actividade, pretendía que os alumnos se orientasen seguindo unha ruta establecida no mapa da zona, seguindo o percorrido marcado e parando nos puntos indicados. Na zona colocamos conos chinos con números, que debían anotar nunha táboa-rexistro.
Esta actividade realizárona por equipos. Cada equipo debía intentar completar o percorrido en menos de 5 minutos, e ir tomando rexistro dos números que había nos conos polos que tiñan que ir pasando.
Había 8 paradas en todo o percorrido. Cada acerto na táboa de rexistro puntuábase cun punto (cun máximo de 8). Se facían o percorrido en 5 minutos ou menos, obtiñan 2 puntos máis (para completar a puntuación máxima da actividade que era de 10 puntos).
Nas seguintes imaxes vemos ao alumnado realizando a actividade de orientación, os mapas dos 3 percorridos deseñados para esta actividade, e as táboas de rexistro dos mesmos.
Fontes e Lavadoiros no Concello de Pontecesures
3º A volta da andaina, xa na aula, coa información que xa tiñamos e as anotacións que recollemos durante a visita, fixemos un caderno de campo para amosarllo ás avoas e ao resto da familia.
2020-2021
INFANTIL
AS 3 R
Enseñar a reciclar a idades temperás é fundamental para que
os mais pequenos adquiran este hábito e o practiquen ao longo da súa vida.
Tanto en casa como na escola pódense desenvolver actividades de reciclaxe para
nenos a través de xogos, cancions ou manualidades que lles
facilitan e lles fan mais divertido o aprendizaxe da regra das 3R.
O noso obxetivo xeral é: fomentar a práctica de
hábitos diarios na xestión do lixo , como ferramenta indispensable para o coidado
e a protección do medio.
Os obxetivos específicos son:
Difundir a importancia do reciclado.
Participar na limpeza e separación de refugallos así como
na sua revalorización.
Promover no alumnado un cambio de actitudes a través das
actividades.
Este traballo fíxose con alumnos de 6 anos de educación infantil.
Comenzamos o noso traballo coas preguntas; que
sabemos? que contedores hai? que se pon en cada un?
Decatámonos de que a maioria dos alumnos coñecen
os tres contedores.
Para introducirnos no tema
vimos en youtube uns debuxos
animados
que promoven a reciclaxe : “Pispas” , “everything¨s
rosie“
Tamén limos contos sobre a reciclaxe como “ cuida tu planeta” de Lauren Child ou ¿porqué debo reciclar? de Jen Green
que, ademáis de entreter e incentivar a lectura, fomenta a reciclaxe
entre os mais pequenos.
Puxemos en común o que trouxeron da casa. As actividades que realizamos foron as seguintes:
Coloreamos os distintos contedores e buscamos e recortamos as cousas que se tiran en cada un deles.
Con trozos de cartulina, paos de xeado e tapóns de botella fixemos un tres en raia
Coloreamos oveiras para facer xogos matemáticos:
Sendo a época de nadal fixemos unas estrelas con corchos e logo decorámolas con purpurina.
Colaboramos na creación dunha árbore de nadal con envases de leite e zumes na entrada da escola.
Cos recortes e trozos de papel que nos sobraron
de distintas actividades quixemos empléalos para facer distintos cadros
Para recordar o que se introduce nos contenedores pintamos unas caixas e metimos dentro o que se pon en cada contedor.
Para eso fixemos con caixas de cartón unha cámara
un micro é uns cascos para semellar que somos reporteiros.
Unha vez que rematamos todo o traballo pareceunos
interesante facer unha exposición de todo o que aprendimos e ensinarlla a toda
a comunidade educativa. Por eso fixemos unas invitacións e levamolas as aulas
de primaria e tamén invitamos aos nosos país.
Conclusións:
Creo que coas actividades que fixemos
puidemos ensinar ao alumnado a reutilizar materiais que parecen inservibles e
que lles poden dar outra vida.
Como eles son os elaboradores danlle mais
importancia ao reciclado.
Penso que a actividade que mais lles gustou
foi a da exposición. Gustoulles moito ser os protagonistas, levar as
invitacións e que os maiores viñeran a ver todos os traballos que eles realizaran.
AS
HORTAS DO NOSO CONCELLO
Descrición da actividade
Ao longo destes meses, as nenas e nenos de 1º e 2º de EP,
desenvolveron un proxecto de investigación centrado nas hortas da súa contorna,
tanto as das súas familias coma do vecindario.
Cada un deles, tivo que averiguar diversos datos: épocas de semente e recollida, persoas que participan nos labores agrícolas, tipos de abonos empregados, toponimias,…
Tamén facer fotografías e debuxos das
diferentes etapas do proceso.
Ca información recollida nos fogares, e plasmada nas
táboas que aquí mostramos, elaboramos entre todos unhas gráficas onde se
mostran con claridade os resultados.
Tamén nos pareceu interesante e oportuno localizar alguha
das zonas de cultivo no plano do noso concello. Isto levóunos a descubrir
topónimos descoñecidos para o alumnado (Caldeirón, Cornedo, As Viñas,..).
4º de E. Primaria
Agricultura tradicional e sostible: produtos agrícolas
“km 0 “ para o consumo familiar.
A
maioría de nos temos un horto familiar situado ao redor ou preto da casa que
coidan principalmente os nosos avós e avoas. Neles cultívanse de xeito
tradicional leitugas, cebolas, pementos, tomates, amorodos, cenorias,
framboesas... e plantas aromáticas como a albahaca, romeu ou perexil.
1. “Visita a tres hortos para coñecer os labores agrícolas”.
2. “Cadernos de Campo”: Na visita aos hortos
levamos un caderno para ir anotando a información que nos ían dando. Xa na aula
repasamos a información e redactamos os
nosos cadernos. Moito aprendemos!
3. Dos nosos hortos, que comeremos?
5º de E. Primaria
Durante
o curso 2020/21 o alumnado de Valores Sociais e Cívicos de 5º de Educación
Primaria participamos no Plan Proxecta dentro do programa Paisaxe e
Sustentabilidade.
Concretamente
investigamos sobre a arquitectura tradicional e popular de San Xulián, zona
próxima ao noso colexio.
Para
realizar a nosa investigación realizamos diferentes accións.
O primeiro foi indagar que é a arquitectura popular e cal é a máis representativa de Galicia.
Despois
de coñecer os distintos tipos de edificacións segundo o seu uso, investigamos
máis polo miúdo datos sobre os hórreos, xa que é unha das construcións que máis
se poden ver nas zonas rurais de toda Galicia.
Coa
información fundamental fixemos tres murais:
Características dos hórreos galegos.
Partes dos hórreos
Hórreos máis famosos.
Por suposto a información que aprendemos expuxémoslla ao resto de compañeiros.
Por
fin, despois do traballo dentro a aula, chegou a parte que máis ganas tiñamos
de facer: visitar a zona de San Xulián para ver que elementos de arquitectura
tradicional podiamos atopar.
Durante o paseo
puidemos ver un pombal, varios hórreos, un lavadoiro, unha fonte, dous
cruceiros, unha capela e ao seu carón un cemiterio. Ademais, nesta
zona de Pontecesures hai bastante desnivel polo que se conservan bastantes
valos de pedra para facer de muros de contención e outros que servían de
cerramento das propiedades. Probablemente inicialmente eran de mampostería de
pedra seca pero na actualidade xa están restaurados coa pedra tomada con
cemento
Despois
do recorrido pola zona decidimos facer un mapa onde situamos os distintos
elementos que puidemos ver con unha breve descrición.
Se queredes ver o final do noso traballo pinchade aquí:
2021/2022
Primeiro de primaria
Aplicando o lema deste proxecto, o alumnado de 1º e 2º de Primaria, adicouse a percorrer, observar, escribir e debuxar, lugares do noso Concello. Concretamente, lugares que se atopan ao longo do Camiño Portugués a Santiago, que pasa polo noso Concello e por diante do noso centro.
Cada grupo fixo unha parte do Camiño.
O grupo de 2º comezou no Cruceiro de Carreiras e rematou no Pino Manso.
O grupo de 1º comezou no Pino Manso e foi ata o fito Xacobeo, a carón da ponte de Pontecesures.
Podemos dicir, que leron cós pés no Camiño, e coñeceron parte da historia do Camiño Portugués e de Pontecesures.
Imos facer o percorrido con eles e cos seus debuxos e imaxes que reunimos en dous fantásticos vídeos que vos amosamos a continuación.
Segundo de primaria
As nenas e nenos de 2º de EP do CPI de Pontecesures, percorreron un tramo do Camiño de Santiago para visitar e debuxar o cruceiro de Carreiras.
Froito da investigación, chegamos a descubrir que Carreiras é un dos lugares máis antigos do municipio. Nun outeiro e no centro dun cruzamento de vellos camiños levántase o cruceiro, que, segundo se desprende dunha das innumerables inscricións esculpidas nel, data de 1747, aínda que podería ser algo anterior. Na construción deste cruceiro investíronse 80 días.
A columna do cruceiro mide aproximadamente 4,50 metros. Até os anos 70 do século XX tiña tamén dúas pequenas cruces a ambos lados do cruceiro principal, de leste a oeste, das que soamente queda a principal. O retablo propiamente dito ten ao poñente a imaxe do Redentor, coa representación da Paixón e a figura de San Antón á súa esquerda. Polo nacente atópase a Raíña dos Anxos, que é a patroa do lugar. A festa na súa honra celébrase o 9 de xaneiro. Nunha das catro escalinatas de estilóbata figura un nome, posiblemente do patrocinador ou construtor do cruceiro. A columna está chea de sinais e frases máis ou menos lexibles, como “S conced 80 días de yn”, para cantos rezasen unha Salva ante o cruceiro. Do capitel, curiosamente traballado con figuras, anxos e símbolos, colgaba antigamente un farol que atendía á veciñanza.
A pesar de que o noso alumnado reside na contorna deste monumento, moitos deles descoñecían a súa existencia. Polo que podemos dicir que foi unha actividade interesante para poñer en valor o patrimonio do lugar e tamén para difundilo.
Terceiro e cuarto de primaria
Neste curso tratamos de comprender como é a paisaxe da nosa localidade, observando os compoñentes que a configuran, como son, o relevo, as augas, a vexetación a fauna e as construcións feitas polo home a través do tempo.
1. O relevo
Utilizamos un mapa de relevo de Galicia onde observamos que Pontecesures é unha depresión xeográfica. Pasando o dedo apreciamos como está afundida é rodeada de terreos máis elevados.
2. As augas
O río Ulla
nace en Olveda, Antas de Ulla, na provincia de Lugo. A unión de tres pequenas fontes,
moi próximas, orixina un regato que no seu descenso cara Monterroso vai incorporando auga e collendo
alí xa o aspecto dun río. Estas son as 3 primeiras fontes.
Traballando co río”: Non foi fácil!
3. A vexetación
Na nosa localidade hai abundante vexetación herbácea, arbustiva e arbórea. Nós, ao longo do curso, fixemos saídas pola contorna do colexio para observala, tomar notas e facer os nosos cadernos sobre a paisaxe.
4. Os Fungos
Este ano fixo un mal outono para a observación dos fungos no campo, moita calor e case non choveu. Manuel trouxo unhas macrolepiotas que recolleu o seu avó para que as puideramos ver. Moitas gracias a o avó de Manuel.
Como non puidemos saír a recollelas ensinámosvos a información e os debuxos que fixemos.
5. Os Animais
Como animal máis representativos da nosa localidade traballamos sobre a lamprea (animal vertebrado) e do noso patio de recreo a miñoca (animal invertebrado).
6. As contrucións
As persoas imos modificando e construindo a paisaxe segundo as nosas necesidades, facendo pontes sobre os ríos, vivendas, fábricas……..Nós dibuxamos algunhas intervencións feitas polo home ao longo da historia da nosa localidade.
7. Cadernos de campo dos alumnos e alumnas de 4º
Como resumo do noso traballo vos presentamos este fantástico vídeo